René Dings gekozen tot lijsttrekker VVD Venlo

De leden van VVD Venlo hebben dinsdagavond 24 oktober voor René Dings als lijsttrekker gekozen. Tijdens de drukbezochte ledenvergadering kreeg de 50-jarige Venlonaar ruim meer stemmen dan zijn uitdager, de huidige fractievoorzitter Bart Kuntzelaers. Dat betekent dat VVD Venlo met René Dings als het nieuwe gezicht van de partij de gemeenteraadsverkiezingen ingaat.

René Dings was door het bestuur voorgedragen als de beoogd lijsttrekker. Bart Kuntzelaers presenteerde zich als tegenkandidaat, zodat de leden de gelegenheid kregen om te kiezen.

René Dings toonde zich verheugd over de grote steun die hij kreeg, maar hamerde ook op de teamprestatie. “Ik vind het belangrijk dat we met alle leden samen campagne gaan voeren en bij wijze van spreken van huis tot huis gaan vertellen wat de VVD wil met Venlo en waar ze voor staat. Dat is economische dynamiek, financiële rust en stabiliteit, en oog en oor voor de burgers. We gaan echt heel dichtbij de inwoners van Groot Venlo staan.”

René Dings kan ook rekenen op de steun van zijn uitdager Bart Kuntzelaers. “Dat vind ik vanzelfsprekend”, gaf de huidige fractievoorzitter aan. “Uiteindelijk gaat het erom wat wij samen als VVD voor Venlo kunnen betekenen. Daar hebben we iedereen keihard voor nodig. En daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen. Met name in het sociale domein, dat een heel belangrijk onderwerp in de verkiezingen wordt.”

Tijdens de ledenvergadering werd ook het verkiezingsprogramma van VVD Venlo voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 vastgesteld. Een programma waarin openbare ruimte en groen, onderwijs, economie, veiligheid en wonen de speerpunten zijn. Het programma, geschreven door voormalig Kamerlid, wethouder en gedeputeerde Mark Verheijen, heeft als titel ‘De Kracht van Venlo’. Op dinsdag 21 november bepaalt VVD Venlo haar kieslijst, waarop 32 kandidaten zullen staan.