Venlo een vrijstaat? VVD vraagt debat aan over datalek.

In De Limburger is een artikel verschenen over het datalek met betrekking tot afdelingsplannen van de gemeente Venlo en de risico’s die hierop van toepassing zijn. De VVD Venlo wil het college hierop bevragen.

De VVD fractie is geschokt door het datalek van de gemeente waar De Limburg vanochtend over schreef.

We wisten dat de gemeente Venlo er financieel niet al te best voor stond. Maar terwijl het college de indruk wekt 'in control' te zijn, blijken er heel veel zaken niet of slecht geregeld en voldoen we niet aan een aantal wettelijke taken. En er worden belangrijke keuzes gemaakt over wat er wel of niet meer uitgevoerd wordt.

Venlo is een vrijstaat geworden waar nauwelijks toezicht is, ongewenste situaties voortduren en niet wordt ingegrepen bij onveilige situaties!

Wat is erger: een college dat informatie achterhoudt of een organisatie die politiek bedrijft?? Komende woensdag gaan we in de raad in gesprek met het college om hierover opheldering te vragen.