VVD Venlo roept PvdA en GroenLinks op tot bewijzen voor aantijgingen aan sportclubs

Wat krijgen we nou? Hoorde de VVD Venlo dat nu echt goed? Lukraak twee gezonde bruisende sportverenigingen betichten van discriminatie en racisme?

Tijdens de raadsvergadering hebben de PvdA en GroenLinks stevige aantijgingen gedaan richting sportclubs HBSV uit Hout-Blerick en FCV uit 't Ven.

Tijdens het debat, dat ging over de nieuwe sportvisie van de gemeente Venlo, zijn stevige woorden gevallen door deze twee coalitiepartijen. Ons raadslid Inge Simons heeft meerdere malen gevraagd naar verduidelijking van deze verdenking, maar dit bleef uit. Daarnaast kreeg de VVD Venlo en andere politieke partijen het verwijt dat ze wegkijken.

Waar de PvdA eerder op de avond graag een bewijsje op papier zag van de fuserende hockeyclubs over een toezegging van de gemeente, kwamen zowel de PvdA als GroenLinks in het debat over de voetbalclubs niet met bewijzen. Zolang beide partijen geen duidelijke bewijzen kunnen aanwijzen, zou het hen sieren deze harde woorden over discriminatie terug te nemen.

Daarom heeft de VVD Venlo een brief gestuurd naar het college en alle fractievoorzitters. Zonder bewijzen is een excuses op z'n plaats volgens de VVD Venlo.

De brief vind je hieronder: