Thorbeckepenning voor Jan Berden

Jan Berden, bestuurslid van de Venlose VVD, heeft gisteravond tijdens de algemene ledenvergadering van de VVD Venlo en omstreken op de Brightlands Campus Greenport Venlo de Thorbeckepenning ontvangen.

De Thorbeckepenning is een onderscheiding die door het hoofdbestuur van de VVD alleen in uitzonderlijke gevallen wordt toegekend. Diverse criteria van inzet voor de partij zijn hierbij van belang, zo moet de ontvanger bijvoorbeeld tenminste twintig jaar actief zijn geweest binnen de partij.

Jan Berden is al 20 jaar bestuurslid training & opleiding en daarnaast budgethouder van de lokale VVD afdeling Venlo. Jan is in het dagelijks leven financieel directeur van Berden Mode, Wonen & Meer.

VVD Regio-Zuid vicevoorzitter Stephan Satijn overhandigde Jan de prijs en roemde zijn onvoorwaardelijke inzet. Ook Nicole Berden werd met woorden en een bloemetje bedankt voor haar steun. Jan toonde zich blij verrast: “Ik heb me altijd enorm thuis gevoeld bij de VVD en zet me met veel plezier in, en voorlopig ga ik daar mee door!”