Vierpaardjes: initiatief VVD maant college tot actie

De VVD is verheugd dat staatssecretaris Dijksma € 20 miljoen wil bijdragen aan de ondertunneling van spoorwegovergang Vierpaardjes. Nu is er eindelijk uitzicht op realisatie van een forse verbetering van de West-Oost infrastructuur tussen Rotterdam en het Duitse Rührgebied (Brabantroute) en de Noord-Zuid infrastructuur tussen Roermond en Nijmegen (Maaslijn).

De ondertunneling is een goede zaak voor de mobiliteit en voor de veiligheid van verkeersdeelnemers en omwonenden. Nu de ondertunneling zo dichtbij is, is dit een kans die de gemeente niet mag laten ontglippen. Onze mening is dat het College nu onmiddellijk zelf een flink substantieel bedrag moet reserveren om samen met het Rijk en de provincie een concrete financieringsovereenkomst te
realiseren. Dit is de kans om met onze (hogere) overheidspartners zaken te doen. Als we het allemaal echt belangrijk vinden en we staan voor een duurzame oplossing, dan is dit het moment om als Venlo door te pakken!
Vorige week hebben onze partijen bij de begrotingsbehandeling het College reeds opgeroepen om, onder het motto “Het ijzer smeden als het heet is” door te pakken inzake dit voor de gehele stad zijnde urgente dossier Ondertunneling Vierpaardjes. De VVD vindt nu in een motie, gesteund door PvdA, CDA en SP, dat het College nu alle aarzelingen over boord moet zetten en zeer assertief moet handelen.