VVD Venlo vraagt college om opheldering over ongeregeldheden VVV-Venlo tegen Feyenoord!

Menig VVV supporter zag de bui al hangen op het moment dat ze door de 'erehaag' van fanatieke Feyenoordsupporters mochten lopen ter hoogte van tribunes VW1 en VW2.

© VVV-supporter

De afgelopen dagen is er veel rumoer in de Venlose samenleving geweest over de ongeregeldheden rondom Stadion de Koel na VVV-Venlo tegen Feyenoord, afgelopen zondag. Venlo mag trots zijn op de naam die VVV-Venlo de afgelopen jaren heeft opgebouwd op het gebied van gastvrijheid en beleving. Het streven van normalisatie door VVV-Venlo is dan ook een goede ontwikkeling, maar dat mag niet ten koste gaan van de veiligheid van goedwillende supporters. Met de nodige rapporten die de afgelopen jaren verschenen zijn over voetbalveiligheid (in de Koel) in het achterhoofd, vraagt ons raadslid Inge Simons zich af hoe deze ongeregeldheden tóch konden gebeuren. Wij zijn benieuwd naar de antwoorden!

Gemengd publiek hoort bij voetbal, gemengd fanatiek publiek niét. Daarom hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het college.

Check de bijlage voor de artikel 44 vragen.