Goed nieuws voor de vissers in 't Ven

Enige tijd geleden werd ik geconfronteerd met het bericht dat een heer op hoge leeftijd werd bekeurd omdat hij viste in de vijver aan de Noordervaartlaan. De verontwaardiging was groot bij de bewoners van ’t Ven en de omgeving. En terecht!

Ik heb naar aanleiding van de commotie die in 't Ven ontstond, vragen gesteld aan het college van B & W. De antwoorden die ik kreeg, waren voor mij niet bevredigend. Kort gezegd, stelde het college voor om, gedurende een proefperiode van 1 jaar, kinderen tot ongeveer 14 jaar, onder begeleiding van een volwassene,te laten mogen vissen. Personen van andere leeftijden niet.

Dat vond ik zo vreemd! Die leeftijdgrens tot ongeveer 14 jaar ? Dat vraagt om uitleg. Waarom geen vissers van andere leeftijden? Wat maakt zo'n prachtig gelegen vijver zo bijzonder dat daar niet door meer mensen gevist mag worden?

Ik ben, tezamen met onze fractievoorzitter, op verhaal gegaan bij de behandelende ambtenaren waar ook een vertegenwoordiger van Sportvisserij Limburg aanwezig was.

Na veel uitleg van hen - en overtuigingskracht van ons - is het ons gelukt dat er vanaf maart 2014 gevist mag worden aan de Noordervaartlaan.

Het water wordt ter beschikking gesteld aan een plaatselijke visvereniging. Deze visvereniging wordt ook verantwoordelijk voor het schoonhouden van de oevers van het viswater. Uiteraard moeten de vissers lid van deze visverenigingzijn. Op deze wijze houden we onze eigen buurt/viswater schoon. In het belang van onze eigen buurt.

Dat is wat ik noem een voorbeeld van een Stad van Actieve Mensen!

De vissers hebben mij al uitbundig bedankt. Ik hoop dat ook u dit kunt waarderen!

Mieke van Rijn
VVD Venlo